ספריית אשל כפר חב״ד | ספרי יהדות וחסידות לכל הגילאים והקהלים

תניא לאנשים כמוך וכמוני

תניא לאנשים כמוך וכמוני

תשובות על 100 שאלות בחיי היהדות בימינו, על בסיס ספר ה'תניא', חיבורו של האדמו"ר הזקן מייסד חסידות חב"ד. ספר מאתגר ועכשווי

48.00

דפים: 222

במלאי

עוד בהיותו אברך צעיר הסמוך על שולחן חותנו, נאספו אברכים מופלגים בתורה וביראה סביב דמותו המנהיגותית של רבי שניאור זלמן מליאדי. עם השנים ביסס הרבי את שיטתו העיונית ודרך החיים הרגשית והמעשית הנגזרת ממנה, והחל להנחות את חסידיו הרבים שביקשו דרך סלולה לעבודת הבורא.

את ספר התניא כתב הרבי כתחליף לפגישות אישיות עם החסידים, ולדבריו ניתן למצוא בספר "תשובות לכל השאלות" שהעסיקו את החסידים. אף אם עולמנו אינו זהה לעולמם של תלמידי בעל התניא, אך בסופו של דבר נשמתנו נשארה כאז – מתגעגעת לדביקותה בבורא, ומביאה אותנו לחפש עומק ומשמעות בתוך השגרה שבקיום התורה והמצוות.

המסורת החסידית רואה בספר התניא מענה מקודש שמתאים לכל דור, ומבטיחה שכל אחד יוכל למצוא בתניא תשובות לתהיותיו. לאור הנחה זו, נכתב הספר שלפנינו, בו מנוסחות מחדש כ-100 שאלות המטרידות אדם בן ימינו המחובר ליהדותו, במטרה לנסות ולמצוא להם מענה בין דפי התניא.

את הספר יזם והגה הרב אליעזר שם טוב, רב ושליח חב"ד באורוגוואי שבדרום אמריקה, על בסיס שיחות עומק והרצאות רבות לכל שכבות הציבור, והתמודדות עם מגוון נרחב של השקפות עולם וסגנונות חשיבה. הספר עוקב אחרי סדר פרקי התניא, ולצד השאלות והתשובות, מופיעה בו תמצית בהירה ועכשווית של פרקים אלו, בעריכתו של דובי ליברמן.

אנו ממליצים לך לעבור על השאלות השונות ולזהות את השאלה 'שלך', וממנה להמשיך ולהכיר את עולם התוכן העשיר של התניא.